1. hafta |
1.1. Dayanıklılığın çocuklar ve yetişkinler arasındaki fizyolojik farklılıklarını açıklar. 1.2. Dayanıklılık içerikli sporsal etkinlikleri sınıflandırır. 1.3. Çocuklarda bireysellik ve giderek artan yüklenme prensiplerini açıklar. 1.4. Çocuklarda dayanıklılıkla ilgili yüklenmelerin geçici ve kalıcı etkilerini bilir. 1.5. Çocuklarda dayanıklılığın gelişimini sağlayacak egzersiz programları oluşturur ve uygular. 1.6. Çocuklarda dayanıklılığın gelişim sürecini yönlendirir. |
2. hafta |
2. Çocuklarda kuvvet gelişiminin önemini açıklayabilecektir. 2.1. Kız ve erkek çocuklarda kuvvet gelişim sürecindeki farklılıkları tanımlar. 2.2. Kuvvet çalışmalarının vücut yapısına etkilerini açıklar. 2.3. Çocuklarda kuvvet çalışma prensiplerini uygular. 2.4. Kuvvet çalışmalarının fizyolojik ve anatomik etkilerini açıklar. 2.5. Temel kuvvet antrenmanlarının çocukların temel becerileri gerçekleştirmedeki rolünü bilir. 2.6. Çocuklarda kuvvet antrenman modelleri oluşturur ve uygular. 2.7. Çocuklarda kuvvet çalışmalarında dikkat edilecek temel unsurları açıklar. |
3. hafta |
2. Çocuklarda kuvvet gelişiminin önemini açıklayabilecektir. 2.1. Kız ve erkek çocuklarda kuvvet gelişim sürecindeki farklılıkları tanımlar. 2.2. Kuvvet çalışmalarının vücut yapısına etkilerini açıklar. 2.3. Çocuklarda kuvvet çalışma prensiplerini uygular. 2.4. Kuvvet çalışmalarının fizyolojik ve anatomik etkilerini açıklar. 2.5. Temel kuvvet antrenmanlarının çocukların temel becerileri gerçekleştirmedeki rolünü bilir. 2.6. Çocuklarda kuvvet antrenman modelleri oluşturur ve uygular. 2.7. Çocuklarda kuvvet çalışmalarında dikkat edilecek temel unsurları açıklar. |
4. hafta |
3. Çocuklarda gelişim basamaklarına uygun sürat özelliğini geliştirmeyi anlatabilecektir. 3.1. Çocuklarda süratin fizyolojik ve anatomik temellerini bilir. 3.2. Süratin yüklenme prensiplerini kız ve erkek çocuklar için açıklar. 3.3. Süratin aşamalarını gelişim basamaklarına göre analiz eder. 3.4. Yüklenmelerin oluşturacağı fizyolojik ve anatomik etkileri açıklar. 3.5. Çocuklar için sürat antrenman modelleri oluşturur. 3.6. Çocuklar için antrenman modelleri uygular. |
5. hafta |
3. Çocuklarda gelişim basamaklarına uygun sürat özelliğini geliştirmeyi anlatabilecektir. 3.1. Çocuklarda süratin fizyolojik ve anatomik temellerini bilir. 3.2. Süratin yüklenme prensiplerini kız ve erkek çocuklar için açıklar. 3.3. Süratin aşamalarını gelişim basamaklarına göre analiz eder. 3.4. Yüklenmelerin oluşturacağı fizyolojik ve anatomik etkileri açıklar. 3.5. Çocuklar için sürat antrenman modelleri oluşturur. 3.6. Çocuklar için antrenman modelleri uygular. |
6. hafta |
4. Çocuklarda esnekliğin gelişim sürecine olumlu etkilerini açıklayabilecektir. 4.1. Esnekliğin büyüme, gelişme ve olgunlaşma aşamalarına etkisini tanımlayabilir. 4.2. Esneklik çalışmalarının hareket eğitiminin temelini oluşturan unsur olduğunu açıklar. 4.3. Koordinatif hareket becerilerinin önemli bir dinamiği olduğunu kavrar. 4.4. Kız ve erkek çocuklardaki esneklik farklılığını bilimsel yaklaşımla açıklar. 4.5. Esneklik gelişim yöntemlerini açıklar. 4.6. Esneklik çalışma modelleri oluşturur. 4.7. Esneklik çalışma programları uygular. |
7. hafta |
4. Çocuklarda esnekliğin gelişim sürecine olumlu etkilerini açıklayabilecektir. 4.1. Esnekliğin büyüme, gelişme ve olgunlaşma aşamalarına etkisini tanımlayabilir. 4.2. Esneklik çalışmalarının hareket eğitiminin temelini oluşturan unsur olduğunu açıklar. 4.3. Koordinatif hareket becerilerinin önemli bir dinamiği olduğunu kavrar. 4.4. Kız ve erkek çocuklardaki esneklik farklılığını bilimsel yaklaşımla açıklar. 4.5. Esneklik gelişim yöntemlerini açıklar. 4.6. Esneklik çalışma modelleri oluşturur. 4.7. Esneklik çalışma programları uygular. |
8. hafta |
4. Çocuklarda esnekliğin gelişim sürecine olumlu etkilerini açıklayabilecektir. 4.1. Esnekliğin büyüme, gelişme ve olgunlaşma aşamalarına etkisini tanımlayabilir. 4.2. Esneklik çalışmalarının hareket eğitiminin temelini oluşturan unsur olduğunu açıklar. 4.3. Koordinatif hareket becerilerinin önemli bir dinamiği olduğunu kavrar. 4.4. Kız ve erkek çocuklardaki esneklik farklılığını bilimsel yaklaşımla açıklar. 4.5. Esneklik gelişim yöntemlerini açıklar. 4.6. Esneklik çalışma modelleri oluşturur. 4.7. Esneklik çalışma programları uygular. |
9. hafta |
5. Beceri antrenmanının aşamalarını çocukların gelişim süreciyle bağlantılı şekilde oluşturabilecektir. 5.1. Çocuklarda çok yönlü gelişimi tanımlar. 5.2. Beceri antrenmalarının aşamalarını yapılandırır. 5.3. Beceri antrenmanlarının alt yapısını oluşturan kondisyonel dinamikleri tanımlar. 5.4. Genelden özel beceri antrenmalarına pozitif transferi tasarlar. 5.5. Beceri antranmalarını planlar. 5.6. Beceri antrenmanlarını uygular. |
10. hafta |
6. Müsabakalarda mükemmellik arayışlarının çocuklar üzerindeki etkilerini sorgulayabilecektir. 6.1. Müsabakaların hangi durumlarda çocukların psiko-sosyal ve fizyolojik gelişimlerine olumlu etkiler yaratacağını bilir. 6.2. Aşırı rekabet ve hırsın temel amaç oluşturduğu yarışmaların olumsuz sonuçlarını açıklar. 6.3. Uygun müsabaka ortamının oluşturulma koşullarını sorgular ve çözümler üretir. 6.4. Çocuklarda spor eğitimi sürecinin okul ve aile yaşamına da olumlu etkilerini bilir ve savunur. 6.5. Müsabakalarda kaybetme yada kazanmanın yaratacağı etkileri olumlu yönde analize etmeyi bilir. 6.6. Çocuklar için uygun müsabaka modelleri geliştirir ve uygular. 6.7. Yetenekli çocukları üst antrenman aşamalarına yönlendirir. |
11. hafta |
7. Yetenek seçim modelleri oluşturabilecek ve yönlendirebilecektir. 7.1. Çocuklarda yetenek seçiminin temel gereklerini açıklar. 7.2. Yetenek seçim modellerini karşılaştırır ve branşa özgü modelleri kurar. 7.3. Yetenek seçim aşamalarını tasarlar. 7.4. Yetenekli sporcuların eğitim aşamalarını planlar ve uygular. |
12. hafta |
8. Engelli sporcuların gelişim süreçlerine sporun etkilerini açıklayabilecektir. 8.1. Engellileri sınıflandırır. 8.2. Her engelin özelliğini bilir. 8.3. Engelin türüne bağlı fiziksel ve zihinsel durumu tanımlar. 8.4. Engelin özelliğine bağlı egzersiz programları oluşturur. 8.5. Egzersiz programları uygular ve süreci yönlendirir. |
13. hafta |
9. Spor eğitimi sürecinde uygulanan öğretim yöntemlerini kullanabilecektir. 9.1. Komutla öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. 9.2. Alıştırma öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. 9.3. İşbirliğine dayalı öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. 9.4. Yönlendirilmiş buluş öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. |
14. hafta |
9. Spor eğitimi sürecinde uygulanan öğretim yöntemlerini kullanabilecektir. 9.1. Komutla öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. 9.2. Alıştırma öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. 9.3. İşbirliğine dayalı öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. 9.4. Yönlendirilmiş buluş öğretim yöntemini egzersiz programlarının uygulamasında kullanır. |