Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Eğitimde Program Geliştirme
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ÖMB237 - Eğitimde Program Geliştirme
Ders Türü Meslek Bilgisi (S)
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları DOÇENT DİLEK YALIZ SOLMAZ
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Yoktur
Okuma Listesi Doğan, H. (1997). Eğitimde program ve öğretim tasarımı. Ankara: Önder Matbaacılık.Kısakürek, M. A. (1983). Eğitim programlarının hazırlanması ve geliştirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 16(1), 217-244.
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Ödev ve 1 Final
Staj & Uygulama Yoktur
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Eğitim Programlarının Temel Özellikleri
2. hafta Eğitimde Program Geliştirmeye Yol Açan Etmenler
3. hafta Eğitimde Program Geliştirme Modelleri
4. hafta Eğitimde Program Geliştirme Modelleri
5. hafta Program Geliştirme Sürecinin Planlanması
6. hafta Program Geliştirmede Amaçlar
7. hafta İçerik Tasarımı
8. hafta İçerik Tasarımı
9. hafta Eğitim Durumlarının Düzenlemesi ve Değerlendirilmesi
10. hafta Eğitim Durumlarının Düzenlemesi ve Değerlendirilmesi
11. hafta Program Değerlendirme Modelleri
12. hafta Program Değerlendirme Modelleri
13. hafta Genel Değerlendirme
14. hafta Genel Değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Problem çözme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri