Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Beden Eğitimi Öğretim Modelleri
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ÖMB242 - Beden Eğitimi Öğretim Modelleri
Ders Türü Alan Eğitimi (S)
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ NALAN AKSAKAL
Dersin Veriliş Biçimi Yüz Yüze
Dersin Önkoşulları Dersin ön koşulu yoktur
Önerilen Dersler Beden Eğitimi Öğretim Modelleri
Okuma Listesi Silverman, S. (1991). Research on teaching in physical education. Research quarterly for exercise and sport, 62(4), 352-364.Hein, V., Ries, F., Pires, F., Caune, A., Ekler, J. H., Emeljanovas, A., & Valantiniene, I. (2012). The relationship between teaching styles and motivation to teach among physical education teachers. Journal of sports science & medicine, 11(1), 123.Capel, S., & Whitehead, M. (2015). Learning to Teach Physical Education in the Secondary School: A companion to school experience. Routledge.
Değerlendirme 1 Ara Sınav - Klasik, 1 Ödev, 1 Final Sınavı-Klasik
Staj & Uygulama Staj uygulaması yoktur
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Beden Eğitimi Öğretim Program Çıktıları ve Model Tabanlı Öğretim
2. hafta Model Tabanlı Öğretimin Temelleri ve Tarihçesi
3. hafta Model Tabanlı Beden Eğitimi Öğretimde Bilgi Alanları
4. hafta Model Tabanlı Öğretimde Uygulanabilecek Stratejiler
5. hafta Model Tabanlı Öğretimde Etkili Öğretmen Becerileri
6. hafta Model Tabanlı Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Süreçleri
7. hafta Doğrudan Öğretim Modeli
8. hafta Bireyselleştirilmiş Sistem Öğretimi
9. hafta Etkileşimli Öğrenme
10. hafta Spor Eğitim Modeli
11. hafta Eşli Öğretim Modeli
12. hafta Araştırma ile Öğretim Modeli
13. hafta Taktiksel Oyun Modeli
14. hafta Bireysel-Sosyal Sorumluluk Modeli

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Problem çözme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 25
Ödev 1 30
Dönem Sonu Sınavı 1 45
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri