Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Eylem Araştırması
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ÖMB249 - Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Eylem Araştırması
Ders Türü Alan Eğitimi (S)
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ NALAN AKSAKAL
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşul ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersi alan/alacak öğrencilerin Bilimsel Araştırma Yöntemleri dersini de alması önerilir.
Okuma Listesi
Değerlendirme Ara sınav, Ödev, Final
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Sağlık ve Kaliteli Yaşam , Nitelikli Eğitim

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Eylem araştırmasının genel özellikleri
2. hafta Eylem araştırmasının kuramsal temelleri
3. hafta Beden eğitiminde eylem araştırmasının yeri ve önemi
4. hafta Eylem araştırmasının öğretmenlerin mesleki gelişimlerindeki yeri ve önemi
5. hafta Eylem araştırmasında planlama süreci
6. hafta Eylem araştırmasında uygulama süreci
7. hafta Eylem araştırmasında yansıma süreci
8. hafta Öğretmen adaylarının bir eylem araştırması planı hazırlaması
9. hafta Öğretmen adaylarının bir eylem araştırması planı hazırlaması
10. hafta Öğretmen adaylarının hazırladıkları eylem araştırması planlarını uygulama süreci
11. hafta Öğretmen adaylarının hazırladıkları eylem araştırması planlarını uygulama süreci
12. hafta Öğretmen adaylarının hazırladıkları eylem araştırması planlarını uygulama süreci
13. hafta Öğretmen adaylarının hazırladıkları eylem araştırması planlarını uygulama süreci
14. hafta Öğretmen adaylarının hazırladıkları eylem araştırması planları uygulama sürecinin değerlendirilmesi

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Bilgiyi yönetme
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri