Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Spor Bilimleri Fakültesi
  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ÖMB323 - Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama
Ders Türü Meslek Bilgisi (S)
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ CANER ÖZBÖKE
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu ders için önerilen ders yoktur.
Okuma Listesi
Değerlendirme 1 Ara sınav, 1 Final Sınavı.
Staj & Uygulama Yok.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Sağlık ve Kaliteli Yaşam , Toplumsal Cinsiyet Eşitliği , Eşitsizliklerin Azaltılması , Amaçlar için Ortaklıklar

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Bireyselleştirmenin açıklanması ve önemi.
2. hafta Bireyselleştirmenin doğru uygulanma biçimleri
3. hafta Bireylleştirme için yapılacak değerlendirmeler
4. hafta Müfredata göre değerlendirme, kaba değerlendirme ve ölçüt bağımlı ölçme aracıyla değerlendirmenin açıklanması.
5. hafta Değerlendirmede uyulması gereken kurallar
6. hafta Doğru değerlendirme uygulamaları ve ölçüm araçları tanıtımı
7. hafta Öğretim programı hazırlama
8. hafta Öğretim programında yer alacak uzun ve kısa vadeli amaçlar
9. hafta Kaynaştırma
10. hafta Kaynaştırmanın okullarda uygulanması
11. hafta Kaynaştırma için okullarda yapılacak düzenlemeler
12. hafta Öğretimi kaynaştırma için uyarlama
13. hafta Kaynaştırma sınıflarında uygulama örnekleri
14. hafta Kaynaştırma da yapılabilecek bireyselleştirme örnekleri

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Sorun/Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Etik Kurallara Uyma
  • Problem çözme
  • Bilgiyi yönetme
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Dönem Sonu Sınavı 1 60
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri