Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Mimarlık Anabilim Dalı
  • Mimarlık Anabilim Dalı-Tezli YL
  • Yapı Bilgisi Bilim Dalı-Tezli YL
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Ses Algısı ve İşitsel Peyzaj
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı MİM5502 - Ses Algısı ve İşitsel Peyzaj
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 3+0
AKTS 7.5
Öğretim Elemanları PROFESÖR DOKTOR ASLI ÖZÇEVİK BİLEN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin herhangi bir önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Gürültü Denetimi 1-2, Oditoryum Akustiği
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar • Axelsson, Ö. “How to measure soundscape quality” Sound Cities in Project. 2015• Bento Coelho JL, Chourmouziadou K, Axelsson Ő, Boubezari M. Soundscape of european cities and landscapes. Creating and designing Soundscape of european cities and landscapes COST TD0804 Final Conference Merano, Italy; 2013• Brown A. L. Soundscapes and environmental noise management. Noise Control Eng J 2010;58:493-500.• Dökmeci, P.N (2009). “Acoustical comfort evaluation in enclosed public spaces with a central atrium: A case study in food court of cepa shopping center, Ankara”, Yüksek lisans tezi. Ankara Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü• EC, (2002), Directive (2002/49/EC) of the European Parliament and the Council of 25 June 2002 Relating to the Assessment and Management of Environmental Noise.• Farina, A. (2014). Soundscape Ecology. NewYork: Springer Books• Gibson, James J. (1966), The Senses Considered as Perceptual Systems Boston: Houghton Mifflin.• Göregenli, M. 2010. Çevre Psikolojisi İnsan Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.• Hendy, D. (2016). Sesin Beşeri Tarihi. İstanbul: Kolektif Kitap.• ISO. (2014). International Organization for Standardization. ISO/DIS 12913-1:2014 Acoustics—Soundscape—Part 1 Definition and conceptual framework. ISO: Geneva, Switzerland, 2014. • ISO. (2018). International Organization for Standardization. ISO/DIS 12913-2:2018 Acoustics—Soundscape—Part 2: Data Collection and Reporting Requirements. ISO: Geneva, Switzerland, 2018. • ISO. (2019). International Standard Organization. ISO/DIS 12913-3:2019 Acoustics- Soundscape- Part 3:Data analysis. UK: BSI Standards Limited 2019.• Kagge, E. “Gürültü Çağında Sessizlik”, Alfa Yayıncılık, İstanbul. Syf: 62-63. 2018• Kang, J (2007) Urban Sound Environment. Taylor Francis, London.• Kang, J., Schulte-Fortkamp, B., 2016. Soundscape and the Built Environment. CRC Press.• Kato, K. (2009) Soundscape, Cultural Landscape And Connectivity, Sites: new series · vol 6 no 2 ·s.80-91• Licitra, G. Good Practice Guide on Quiet Areas; Technical Report No.4, 2014; Publications Office of the European Union: Luxembourg, April 2014; pp. 6–7.• Özcevik, A (2012). “İşitzel peyzaj-soundscape” kavramı ile kentsel akustik konforun irdelenmesinde yeni bir yaklaşım”, Doktora tezi. İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü• Plack, C.J., (2014) The Sense Of Hearing, (Second edition). Psychology Press, Taylor Francis, London.• Schafer M., (1969). The new soundscape, Universal Edition, Vienna.• Schafer M., (1977a). The Tuning of the World, McClelland&Stewart;, Toronto.• Schafer M., (1977b). Our sonic environment and the soundscape: the tuning of the world, Destiny Books, Rochester, Vermont• Schulte-Fortkamp, B. (tarih yok). Soundscape And Sound Design - Tuning The New Ecology Using The Expertise of People’s Mind.• Southwork, M (1969) The sonic environment of cities. Environment and Behavior 1, 49–70.• Truax, B., Acoustic Communication, Ablex Publishing, New Jersey 07648, 1984• Truax, B. (1978). Handbook for acoustic ecology. Vancouver, Canada: ARCPublications.• WHO 1999. Guidelines for Community Noise-5 Noise Managementhttp://www.ruidos.org/Noise/WHO_Noise_Guidelines_5.html• WHO, 2001. Noise: Acoustic Measurement, World Health Organization Regional Office for Europe, No 37, 2001
Okuma Listesi Ders işleyişi süresince öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Değerlendirme 1 ara sınav, 1 ödev, 1 dönem sonu sınavı
Staj & Uygulama Bulunmamaktadır.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Temel kavramlar ve mimari ilişkileri: Algı, çevresel algı ve mekan algısı
2. hafta Temel kavramlar ve mimari ilişkileri: İnsan gereksinimleri ve çevre ilişkisi
3. hafta Temel kavramlar ve mimari ilişkileri: Konfor, konfor türleri ve kalite kavramı
4. hafta Temel kavramlar ve mimari ilişkileri: Ses (temel bilgiler), sesin açık ve kapalı alanlarda yayılımı ve yayılımı etkileyen faktörler
5. hafta Ses ve kulak duyarlılığı, ses algısı, gürültü, gürültünün etkileri
6. hafta Akustik konfor ve gürültü kontrolü; akustik konforda kalite arayışı
7. hafta Ses ile mekan algısı ilişkisi; sessiz alanlar ve akustik kaliteli mekanlar
8. hafta İşitsel peyzaj kavramı, yaklaşımı ve bileşenleri; dış mekan ve iç mekanlarda işitsel peyzaj ve tasarımı
9. hafta İşitsel peyzaj belgeleme, raporlama, analiz ve değerlendirme yöntemleri; İşitsel peyzaj ile ilgili yasal düzenlemeler
10. hafta İşitsel peyzaj üzerine yapılan çalışmalar ve örnek incelemeler
11. hafta Saha çalışması veya örnek çalışma analizi
12. hafta Saha çalışması veya örnek çalışma analizi
13. hafta Saha çalışması veya örnek çalışma analizi
14. hafta Saha çalışması veya örnek çalışma analizi sunumu

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Toplumsal duyarlılık
  • Çevre Duyarlılığı
  • Eleştirel düşünebilme
  • Kaliteye önem verme
  • Organize etme ve planlama

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri