Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Endüstriyel Tasarım Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Dijital Oyun Tasarımında İçerik ve Konsept Sanat
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ENT2505 - Dijital Oyun Tasarımında İçerik ve Konsept Sanat
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+1
AKTS 4.0
Öğretim Elemanları ÖĞRETİM GÖREVLİSİ LEVENT BURGAZLI
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları bu dersin eş koşulu veya ön koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler yok
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar www.youtube.com/@FZDSCHOOL, www.youtube.com/@ProkoTV
Okuma Listesi
Değerlendirme 1 arasınav, 1 final sınavı
Staj & Uygulama
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Giriş ve oyun tasarımında sanatın rolü
2. hafta Oyun Dünyası Kurgu ve Yapılandırması: anlatı yapısı; mekân kurgusu, zaman tasarımı
3. hafta Karakter Tasarımı: fiziksel özellikler; kişilik profili, rol fonksiyonu
4. hafta Karakter eskizleri ve dijital ortama aktarma.
5. hafta Ortam ve Arka Plan Tasarımı: perspektif; ışık ve gölge, çevresel anlatım.
6. hafta Renk teorisi ve atmosfer oluşturma.
7. hafta Konsept Sanat Üretim Teknikleri: eskiz geliştirme; renk paleti seçimi, dijital çizim yöntemleri
8. hafta Vaka Analizi: Başarılı Oyunlardan Konsept Sanat Örnekleri
9. hafta İçerik ve Anlatı Bütünlüğü: tema uyumu; duygusal atmosfer, oyuncu deneyimi
10. hafta ara proje sunumları
11. hafta Stil Geliştirme ve İfade Teknikleri
12. hafta Grup Çalışması: Mini Oyun Projesi için İçerik Tasarımı
13. hafta Proje Geliştirme ve Geri Bildirim
14. hafta Final Proje Sunumları ve Değerlendirme

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Uygulama - Alıştırma
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Beyin Fırtınası
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Girişimci
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kaliteye önem verme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 40
Ödev 1 10
Dönem Sonu Sınavı 1 50
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri