Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Endüstriyel Tasarım Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Çocuk Odaklı Tasarım Stüdyosu
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ENT3507 - Çocuk Odaklı Tasarım Stüdyosu
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+1
AKTS 6.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ FÜSUN CURAOĞLU
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Bulunmamaktadır
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar - Norman, D. A. (2013). The Design of Everyday Things (Revised and Expanded Edition). Basic Books- Fisher, K., & Mavers, D. (2011). Children and Young People’s Spaces: Developing Practice. Routledge.-Read, M. A., & Upington, D. (2009). Young Children’s Environments: A Visual Perspective. Elsevier.-DEO (2012). Human-Centered Design Toolkit. IDEO.org.
Okuma Listesi - Norman, D. A. (2013). The Design of Everyday Things (Revised and Expanded Edition). Basic Books- Fisher, K., & Mavers, D. (2011). Children and Young People’s Spaces: Developing Practice. Routledge.-Read, M. A., & Upington, D. (2009). Young Children’s Environments: A Visual Perspective. Elsevier.-DEO (2012). Human-Centered Design Toolkit. IDEO.org.
Değerlendirme Vize-Final Sınavı
Staj & Uygulama Yok
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Dersin amacı, beklentiler, değerlendirme kriterleri, çocuk odaklı tasarımın tanımı.
2. hafta Çocuk Gelişimi ve Tasarıma Etkileri
3. hafta BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, çocuk güvenliği ve etik tasarım ilkeleri.
4. hafta Dünyada Çocuk ve Çocuk Ürün Tasarımı
5. hafta Çocuklarla gözlem, ebeveyn/gelişim uzmanı görüşmeleri, etik konular.
6. hafta Çocuk ürünlerinde ölçüler, güvenlik standartları, malzeme seçimi.
7. hafta Oyun tipleri, kültürel bağlamda öğrenme, oyun ve tasarım ilişkisi.
8. hafta Pazar ve İlham Analizi
9. hafta Fikir üretme, senaryo yazma, moodboard hazırlama.
10. hafta Saha Uygulaması I (Anaokulunda)
11. hafta Saha Uygulaması II (Anaokulunda)
12. hafta Saha Uygulaması III (Anaokulunda)
13. hafta Saha Uygulaması IV ( Ana Okulunda )
14. hafta Final Juri

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Gözlem
  • Alan Gezisi
  • Uygulama - Alıştırma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Sorgulayan
  • Yaratıcı
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Organize etme ve planlama
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme
  • Uluslararası projelerde çalışma

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri