Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • English
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Mimarlık ve Tasarım Fakültesi
  • Endüstriyel Tasarım Bölümü
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Oyun ve Oyuncak Tasarımı Stüdyosu
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ENT3509 - Oyun ve Oyuncak Tasarımı Stüdyosu
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+1
AKTS 6.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ DUYSAL DEMİRBAŞ
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Zorunlu ya da Önerilen Kaynaklar Bir Dünya Sembolü Olarak Oyun ; Eugen Fink 2015Çekirge & Oyun, Yaşam ve Ütopya ; Bernard Suits 2012Oyun, Oyunbozanlık, Yaratıcılık ve İnovasyon; Paul Martin, Patrick Bateson 2014Oyunlaştırma; Ercan Altuğ Yılmaz 2017Oyunun Ontolojisi; Yücel Dursun2014Saraydan Sokağa Oyun; Fatma Akyürek, Gül Özturanlı 2014
Okuma Listesi Bir Dünya Sembolü Olarak Oyun ; Eugen Fink 2015Çekirge & Oyun, Yaşam ve Ütopya ; Bernard Suits 2012Oyun, Oyunbozanlık, Yaratıcılık ve İnovasyon; Paul Martin, Patrick Bateson 2014Oyunlaştırma; Ercan Altuğ Yılmaz 2017Oyunun Ontolojisi; Yücel Dursun2014Saraydan Sokağa Oyun; Fatma Akyürek, Gül Özturanlı 2014
Değerlendirme 1 Ara sınav1 Final 1 final
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Oyun ve oyuncak olgularının tanımı ve tartışılması.
2. hafta Oyun ve oyuncak olgularının tanımı ve tartışılması.
3. hafta Çocuk oyunlarının araştırılması
4. hafta Çocuk oyunlarının araştırılması
5. hafta Oyun elemanlarının tanımı ve tartışılması
6. hafta Oyun elemanlarının tanımı ve tartışılması
7. hafta Sınıfta bir oyun üzerine gözlem çalışması
8. hafta Oyun tasarımı için konsept belirleme
9. hafta Oyun tasarımı için konsept belirleme
10. hafta Oyun tasarımının gelişimine yönelik kritik ve değerlendirme
11. hafta Oyun tasarımının gelişimine yönelik kritik ve değerlendirme
12. hafta Oyunun deneme sürümünün değerlendirilmesi
13. hafta Oyunun deneme sürümünün değerlendirilmesi
14. hafta Projenin final değerlendirmesi için jüri yapılması

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterme
  • Deney
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri