1. hafta |
Ders Tanıtımı ve Ekip Oluşturma: Projelerin tanıtımı ve sunulması, disiplinlerarası ekiplerin kurulması |
2. hafta |
Takım Dinamikleri ve Süreç Planlaması: Roller, sorumluluklar, iletişim stratejileri, zaman çizelgesi belirlenmesi |
3. hafta |
Proje Sözleşmeleri; Ekip ve Sponsor/Danışman Toplantıları |
4. hafta |
İş ve Rekabet Durumu Analizi: İş Modeli ve Stratejik Uyum, İşletme modeli, hedef kullanıcı, rekabet analizi, maliyet öngörüleri |
5. hafta |
Kullanıcı Araştırması ve İçgörü Geliştirme: Gözlem, anket, görüşme, kullanıcı personası oluşturma |
6. hafta |
Fırsat Alanlarının Belirlenmesi: Problemin tanımlanması, değer önermesi geliştirme |
7. hafta |
Ürün Fikri Geliştirme: Beyin fırtınası, kavramsal eskizler, çözümlerin değerlendirilmesi |
8. hafta |
Endüstriyel Tasarım; Patent Araştırması |
9. hafta |
Ürün Mimarisinin Belirlenmesi: Ürün specleri ve teknik altyapının oluştururlması |
10. hafta |
Ürün fikirlerinin Değerlendirilmesi ve Seçilmesi |
11. hafta |
Alternatif Fikirlerinin Görselleştirilmesi ve ön Prototiplerinin yapılması |
12. hafta |
Nihai Prototip ve Kullanıcı Testleri: Geri bildirim alma, ürünle etkileşim, işlev testleri |
13. hafta |
Sunum Hazırlığı: Hikâyeleştirme, iletişim stratejisi, sunum provası, finansal Analiz ve raporlama; Lansman Stratejisi |
14. hafta |
Final Proje Sunumları: Tüm takımların jüri karşısında proje sunumu ve değerlendirme |