1. hafta |
PIR (Property Irregularity Report) formu doldurulması; AHL (Advice if hold); Reroute; Courtesy AHL rapor ve uygulamaları |
2. hafta |
Hasar dosyası (DPR (Damage ve Pilferage raporları)) tanım ve uygulamaları; Sahipsiz bagaj OHD (Onhand) tanım ve uygulamaları; Kayıp Eşya Gümrük Ambarları; Bagaj Teslim Tutanağı |
3. hafta |
Rush bagaj; Rush bagaj etiketinin hazırlanması; İstasyonumuza yanlış gelen bagajlar (misrouted bagajlar); Left behind (kalan bagajlar); Toplu kayıp bagajlar |
4. hafta |
World Tracer Management sisteminin tanıtımı; AHL (Advice if hold); PIR (Property Irreqularity Report); Non Tracing AHL Report (Nezaketen Düzenlenen Kayıp Bagaj Raporu); BDO (Baggage Delivery Order) |
5. hafta |
OHD (Onhand Baggage); RIT/RAT/ROT (Reinstate in Tracing) Dosyaların Yeniden Aktif Hale Getirilmesi; RCB (Recreate Baggage File) Yanlışlıkla Kapatılan Dosyanın Aktifleştirilmesi; RIB (Reassign in Baggage Management) Yanlışlıkla Başka Havayolu Adına Açılan Dosyanın Düzeltilmesi |
6. hafta |
DPR (Damage and Pilferage Report); FWD (Create Forward File - FAH, FOH, ROH ve FLZ); Retrieve (Listeleme); Mesajlar (SHC, TTY, PXF, TXF, EXF, Action File); PDI (Display Past Date File) |
7. hafta |
Endorsement alıştırmaları |
8. hafta |
Pasaport- Vize nedir? Pasaport çeşitleri nelerdir? Pasaport yerine geçen belgelerin tanıtımı; Pasaport ve pasaportun geçerliliklerinin kontrolü; Vize/oturum izini kontrolü (vizenin/oturumun geçerlilik tarihleri, vize tipi, vize ile yapılabilecek giriş sayısı) |
9. hafta |
Yolcu profili; Pasaport geçerlilik kuralları, vize ve oturum izni koşulları, farklı pasaport çeşitleri için geçerlilik ve vize kontrolü, canlı hayvan taşıma kuralları için TIMATIC kullanımı. |
10. hafta |
Engelli Yolcuların işlemleri ve Transferi: Engelli Yolcuların Tanıtımı: Fiziksel Engelli Yolcular, Zihinsel Engelli Yolcular, Diğer Durumlar (Kronik hastalıklar, yaşlılık vb. durumlar nedeniyle hareket kabiliyeti kısıtlanmış yolcular), Engelli ve hareket kabiliyeti sınırlı yolcu hakları, Engelli yolcuların uçuşa kabul işlemleri esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar, Tekerlekli sandalyenin tanıtımı / Tekerlekli sandalye kullanmadan önce yapılması gereken kontroller
Engelli /Hasta yolcunun transferi sırasında tekerlekli sandalyenin itilme işlemi / Tuvalet ihtiyacının giderilmesine yardım edilmesi / Tekerlekli sandalyeden yolcunun kaldırılması / İki kişiyle tekerlekli sandalyeden hasta/engelli yolcu transferi, Yürüme gereçlerinin tanıtımı, Engelli yolcuların uçağa kabul işlemleri esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar, Engelli yolculara refakat ederken dikkat edilmesi gereken psikolojik faktörler, Hasta nakil aracı (MEDCAR-Ambulift) kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar, Hareket kabiliyeti kısıtlı yolcunun (PRM) aracın platformuna alınması, Arka platformun kaldırılması, Yolcunun araç içerisinde taşınması, Araç içerisinde tekerlekli sandalyenin/yolcunun sabitlenmesi, Refakatçi koltuklarının kullanımı, MEDCAR aracının uçağa yanaşması, Yolcunun uçaktaki yerine transferi; Ramp Emniyeti ve Apron Kuralları: Genel Bilgilendirme, İşaretlerin Tanıtımı |
11. hafta |
Yolcu hizmetleri ile ilgili havacılık yayınlarının tanıtımı |
12. hafta |
OAG Flight Guide kitabının tanıtımı ve alıştırmalar yapılması. |
13. hafta |
Tehlikeli Maddeler Bilinci (Kategori 9 |
14. hafta |
Uçağa ve Yolcuya Hizmet Veren Ekipmanlar ve yapılan işlemler; FOD; De-Icing ve Uygulama Prosedürleri |