Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık Yönetimi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Yolcu Hizmetleri II
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı SHU341 - Yolcu Hizmetleri II
Ders Türü Mesleki Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 4+0
AKTS 6.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ GAMZE ORHAN
Dersin Veriliş Biçimi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Önkoşulları Bu dersin önkoşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
Önerilen Dersler Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
Okuma Listesi
Değerlendirme 1 ara sınav, 1 final
Staj & Uygulama Bu ders için uygun değildir.
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta PIR (Property Irregularity Report) formu doldurulması; AHL (Advice if hold); Reroute; Courtesy AHL rapor ve uygulamaları
2. hafta Hasar dosyası (DPR (Damage ve Pilferage raporları)) tanım ve uygulamaları; Sahipsiz bagaj OHD (Onhand) tanım ve uygulamaları; Kayıp Eşya Gümrük Ambarları; Bagaj Teslim Tutanağı
3. hafta Rush bagaj; Rush bagaj etiketinin hazırlanması; İstasyonumuza yanlış gelen bagajlar (misrouted bagajlar); Left behind (kalan bagajlar); Toplu kayıp bagajlar
4. hafta World Tracer Management sisteminin tanıtımı; AHL (Advice if hold); PIR (Property Irreqularity Report); Non Tracing AHL Report (Nezaketen Düzenlenen Kayıp Bagaj Raporu); BDO (Baggage Delivery Order)
5. hafta OHD (Onhand Baggage); RIT/RAT/ROT (Reinstate in Tracing) Dosyaların Yeniden Aktif Hale Getirilmesi; RCB (Recreate Baggage File) Yanlışlıkla Kapatılan Dosyanın Aktifleştirilmesi; RIB (Reassign in Baggage Management) Yanlışlıkla Başka Havayolu Adına Açılan Dosyanın Düzeltilmesi
6. hafta DPR (Damage and Pilferage Report); FWD (Create Forward File - FAH, FOH, ROH ve FLZ); Retrieve (Listeleme); Mesajlar (SHC, TTY, PXF, TXF, EXF, Action File); PDI (Display Past Date File)
7. hafta Endorsement alıştırmaları
8. hafta Pasaport- Vize nedir? Pasaport çeşitleri nelerdir? Pasaport yerine geçen belgelerin tanıtımı; Pasaport ve pasaportun geçerliliklerinin kontrolü; Vize/oturum izini kontrolü (vizenin/oturumun geçerlilik tarihleri, vize tipi, vize ile yapılabilecek giriş sayısı)
9. hafta Yolcu profili; Pasaport geçerlilik kuralları, vize ve oturum izni koşulları, farklı pasaport çeşitleri için geçerlilik ve vize kontrolü, canlı hayvan taşıma kuralları için TIMATIC kullanımı.
10. hafta Engelli Yolcuların işlemleri ve Transferi: Engelli Yolcuların Tanıtımı: Fiziksel Engelli Yolcular, Zihinsel Engelli Yolcular, Diğer Durumlar (Kronik hastalıklar, yaşlılık vb. durumlar nedeniyle hareket kabiliyeti kısıtlanmış yolcular), Engelli ve hareket kabiliyeti sınırlı yolcu hakları, Engelli yolcuların uçuşa kabul işlemleri esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar, Tekerlekli sandalyenin tanıtımı / Tekerlekli sandalye kullanmadan önce yapılması gereken kontroller Engelli /Hasta yolcunun transferi sırasında tekerlekli sandalyenin itilme işlemi / Tuvalet ihtiyacının giderilmesine yardım edilmesi / Tekerlekli sandalyeden yolcunun kaldırılması / İki kişiyle tekerlekli sandalyeden hasta/engelli yolcu transferi, Yürüme gereçlerinin tanıtımı, Engelli yolcuların uçağa kabul işlemleri esnasında dikkat edilmesi gereken hususlar, Engelli yolculara refakat ederken dikkat edilmesi gereken psikolojik faktörler, Hasta nakil aracı (MEDCAR-Ambulift) kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar, Hareket kabiliyeti kısıtlı yolcunun (PRM) aracın platformuna alınması, Arka platformun kaldırılması, Yolcunun araç içerisinde taşınması, Araç içerisinde tekerlekli sandalyenin/yolcunun sabitlenmesi, Refakatçi koltuklarının kullanımı, MEDCAR aracının uçağa yanaşması, Yolcunun uçaktaki yerine transferi; Ramp Emniyeti ve Apron Kuralları: Genel Bilgilendirme, İşaretlerin Tanıtımı
11. hafta Yolcu hizmetleri ile ilgili havacılık yayınlarının tanıtımı
12. hafta OAG Flight Guide kitabının tanıtımı ve alıştırmalar yapılması.
13. hafta Tehlikeli Maddeler Bilinci (Kategori 9
14. hafta Uçağa ve Yolcuya Hizmet Veren Ekipmanlar ve yapılan işlemler; FOD; De-Icing ve Uygulama Prosedürleri

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Soru-Yanıt
  • Gözlem
  • Takım/Grup Çalışması
  • Uygulama - Alıştırma
  • Sorun/Problem Çözme
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Bir yabancı dili etkili kullanma
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Problem çözme
  • Kaliteye önem verme
  • Organize etme ve planlama
  • Karar verme becerisi

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
1.Ara Sınav 1 20
Ödev 1 30
Dönem Sonu Sınavı 1 50
Toplam (%) 100
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri