Eskişehir Teknik Üniversitesi Eskişehir Teknik Üniversitesi
  • Kurumsal
  • Akademik Programlar
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Türkçe
    • Türkçe Türkçe
    • İngilizce İngilizce
Program Hakkında Eğitim Amaçları Program Yeterlilikleri (Çıktıları) Dersler - AKTS Kredileri Alan Yeterlilikleri Ders - Prog. Yeterlilik İlişkileri Alan & Prog. Yeterlilik İlişkileri Ders - Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları İlişkisi
  • Havacılık ve Uzay Bilimleri Fakültesi
  • Havacılık Yönetimi
  • Dersler - AKTS Kredileri
  • Çalışma Yaşamında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
  • Tanıtım
  • Tanıtım
  • Öğrenme Çıktıları
  • Program Çıktılarına Katkısı
  • Öğrenme Çıktısının Program Çıktılarına Katkısı

Ders Bilgileri

Ders Kodu - Ders Adı ESTÜ123 - Çalışma Yaşamında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
Ders Türü Seçmeli Dersler
Ders Dili Türkçe
Teori + Uygulama 2+0
AKTS 3.0
Öğretim Elemanları DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ BAŞAK KALKAN
Dersin Veriliş Biçimi Yüz yüze
Dersin Önkoşulları Dersin önkoşulu ya da eş koşulu yoktur.
Önerilen Dersler Önerilen ders yoktur
Okuma Listesi Anker, Richard, (1998) GenderandJobs: SexSegregation of Occupations in the World,Geneva: International Labour Office.Aytaç, Serpil (2002) Çağdaş Sanayi Merkezlerinde Kadın Gücünün Konumu: Bursa Örneği, TSK Yayın No.219. Barret, Michele, (1995), Günümüzde Kadına Uygulanan Baskı, Pencere Yayınları. Becker, Gary S., (1993), Human Capital : A Theoretical and Empirical Analysis, with Special Reference to Education, Chicago: The University of Chica- go Press, Blau, Francine D. & Lawrence M. Kahn, (2000) “Gender Differences in Pay”, The Journal of Economic Perspectives, Vol.14, No.4, (75-99). Çabuk, Nilay (1996), “Kapitalist Dönüşümler, Cinsiyete Dayalı İşbölümü ve Göç”, 2.Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi, Toplum ve Göç, (503–509) Koray, Meryem, (1993) Çalışma Yaşamında Kadın Gerçekleri, İstanbul: Basisen Eitim ve Kültür Yayınları, (Yayın No:23). Savcı, İ., (1999) “Toplumsal Cinsiyet ve Teknoloji”, A.Ü. SBF Dergisi,Cilt:54, Sayı:1 (123–142). Ataay, Aylin N. (1998). Kadın Yöneticilerin Kariyer Boyutları Ve Etmenleri, 20. Yüzyılın Sonunda Kadınlar ve Gelecek içinde, der. Oya Çitci, 237-253. Ankara: TODAİE. Beneria, L., (1981). Conceptualizing the Labor Force: The Underestimation of Women’s Economic Activities. African Women in the Development Process içinde, der. N. Nelson, 10-28. London, Totowa: Frank Cass. Fortin, N. M. (2005). Gender Role Attitudes and the Labour- Market Outcomes of Women Across OECD Countries. Oxford Review of Economy Policy. 21,3,16-418.
Değerlendirme ara sınav ve final sınavı
Staj & Uygulama Staj/ uygulama yoktur
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Toplumsal Cinsiyet Eşitliği , Eşitsizliklerin Azaltılması , Barış, Adalet ve Güçlü Kurumlar , Amaçlar için Ortaklıklar

Ders İçeriği

Haftalar Konular
1. hafta Toplumsal Cinsiyeti Anlamak: Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyetin sosyal ve kültürel inşası, Toplumsallaşma süreci
2. hafta Toplumsal Cinsiyeti Anlamak: Toplumsal cinsiyet kavramı, Toplumsal cinsiyetin sosyal ve kültürel inşası, Toplumsallaşma süreci
3. hafta Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Tarihsel ve Sosyal Temelleri
4. hafta Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim
5. hafta Toplumsal Cinsiyet ve STEM
6. hafta Türkiye’de Kadın İstihdamının Durumu
7. hafta Türkiye’de Kadın İstihdamının Durumu
8. hafta Çalışma yaşamında Kadınsı ve Erkeksi Kimliklerin Üretimi ve Yeniden Üretimi
9. hafta Çalışma Yaşamında Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Önemi
10. hafta Çalışma yaşamında Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Konusunda Uluslararası Norm ve Standartlar
11. hafta Türkiye’de Kadın İstihdamına İlişkin Yasal Çerçeve ve Ulusal Politikalar
12. hafta Toplumsal Cinsiyet ve Liderlik
13. hafta Proje Sunumu
14. hafta Proje Sunumu

Öğretim Yöntem ve Teknikleri

  • Öğretim Yöntemleri
  • Anlatım
  • Tartışma
  • Soru-Yanıt
  • Örnek Olay İncelemesi
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Öğretim Yeterlilikleri
  • Üretken
  • Özdeğerlerine saygılı
  • Akılcı
  • Sorgulayan
  • Etik Kurallara Uyma
  • Toplumsal duyarlılık
  • Türkçeyi etkili kullanma
  • Çevre Duyarlılığı
  • Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  • Takım halinde çalışabilme
  • Zamanı etkili kullanma
  • Farklılıklara saygı gösterme
  • Eleştirel düşünebilme
  • Soyut analiz ve sentez yapma
  • Problem çözme
  • Kurumsal bilgiyi uygulamaya dönüştürme
  • Bilgiyi yönetme
  • Bağımsız çalışma
  • Karar verme becerisi
  • Disiplinlerarası projelerde çalışma
  • Proje Tasarlama ve Yönetme

Ölçme ve Değerlendirme

Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Sayısı Yüzde (%)
Toplam (%) 0
  • Kurumsal
  • İsim ve Adres
  • Akademik Takvim
  • Yönetim Kadrosu
  • Kurum Hakkında
  • Akademik Programlar
  • Genel Kabul Şartları
  • Önceki Öğrenmenin Tanınması
  • Kayıt İşlemleri
  • AKTS Kredi Sistemi
  • Akademik Danışmanlık
  • Akademik Programlar
  • Doktora / Sanatta Yeterlik
  • Yüksek Lisans
  • Lisans
  • Önlisans
  • Açık ve Uzaktan Eğitim Sistemi
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Şehirde Yaşam
  • Konaklama
  • Beslenme Olanakları
  • Tıbbi Olanaklar
  • Engelli Öğrenci Olanakları ı
  • Sigorta
  • Maddi Destek
  • Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
  • Öğrenci İçin Bilgi
  • Öğrenim Olanakları
  • Uluslararası Programlar r
  • Değişim Öğrencileri için Pratik Bilgiler
  • Dil Kursları
  • Staj
  • Sosyal Yaşam ve Spor Olanakları
  • Öğrenci Kulüpleri